پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118633
در جلسه خصوصي دستيار ويژه رئيس جمهور با مسيحيان عنوان شد؛
اظهارات يونسي در مورد تصرف مراکز تفريحي وزارت اطلاعات
تاریخ انتشار : 1393/06/04 09:37:00
نمایش : 1900
وزير اسبق اطلاعات گفت: در دوره وزارت اينجانب بخش زيادي از مراکز تفريحي وزارت اطلاعات را ديگران گرفتند و ما به سختي توانستيم آنها را باز پس بگيريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بلاغ، علي يونسي در اردوگاه ارامنه هايگاشن رويان با بيان اينکه قداست و بزرگواري نسبت به حضرت مريم و حضرت مسيح اختصاص به مسيحيان ندارد، اظهار داشت: ما مسلمانان به شرطي ايمان‌مان قابل قبول است که حضرت مسيح را به پيامبري و عصمت و قداست قبول داشته باشيم و مسلمانان به چهار زن با ديدي ملکوتي نگاه مي کنند.

وي قداست و طهارت حضرت مريم را سرآمد و الگوي بانوان عالم دانست و افزود: از بين 114 سوره قرآن، سوره اي به نام مريم وجود دارد و در آن شرح حال حضرت مريم در بارداري، وضع حمل و ولادت حضرت مسيح ذکر شده است که هر مسلماني با خواندن آن متاثر مي شود.

دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي در جمع مسئولان شوراي خليفه گري و انجمن هاي ارمنيان هايگاشن رويان عنوان کرد: سخت ترين شرايط براي حضرت مريم اين بود که به وي تهمت زدند و اينکه از سوي هم کيشان خود مورد اتهام قرار گرفت لذا خداوند براي اينکه پاکي و طهارت مريم به همگان مسجل شود با مريم سخن گفت و از وي خواست که از کودک درون گهواره براي صحت ادعاي خود کمک بگيرد و کودک به امر خدا زبان گشود و گفت من بنده خدايم و خداوند مرا پيامبر قرار داد و من مبارک هستم.

يونسي خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) فرمودند: «پيامبران هيچکدام با هم دعوا نداشتند اگر در يک روز هم با هم بودند هيچ نزاعي بين‌شان اتفاق نمي افتاد، اين پيروان هستند که مسبب اين جنگ‌ها مي شوند.» اين پيروان هستند که باعث جنگ‌هاي صليبي شدند، جنگ هاي هزار ساله مسيحيان در قرون وسطي با گيوتين توسط پيروان اين پيامبران بوده وگرنه پيامبران همواره پيام آور صلح و آرامش بودند.

وزير اسبق اطلاعات تصريح کرد: جوهر همه اديان عشق به خدا دعوت به خداپرستي دعوت به اخلاق و به خدمت به مردم بود.

اين مسئول بيان کرد: دولت تدبير و اميد به همه شهروندان ايراني اعم از مسلمان و غير مسلمان اين قول را داده که هر ايراني از هر کيش و آيين بايد از حقوق ايراني بودن خود بهره مند شود و براي انجام فرائض ديني هيچ مشکلي آنان را تهديد نمي کند و هيچ مسلماني حق ندارد به مسيحيان تعدي کند هم اسلام و هم قانون بر اين مهم تاکيد دارند.

دستيار ويژه رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه ايراني ها داراي يک فرهنگ قديمي همزيستي و مسالمت هستند، بيان کرد: گواه اين سخن نيز وجود اردوگاه ارامنه کاتوليک هايگاشن در شهرستان نور است و اين نشان دهنده بلوغ فکري مردم اين منطقه بوده و اينکه اين مردم چقدر مدني فکر مي کنند، همچنين وجود اين اردوگاه بخشي از سياست توريستي جمهوري اسلامي نيز است و بايد مسئولان در جهت رفع مشکلات ساکنين اين شهرک تمام عزم خود را جزم کنند.

يونسي در پايان عنوان کرد: در بين خود مسلمانان ممکن است اختلاف پيش آيد کما اينکه در دوره وزارت اينجانب بخش زيادي از از مراکز تفريحي وزارت اطلاعات را ديگران گرفتند و ما به سختي توانستيم آنها را باز پس بگيريم اما کشور ما همواره مدافع حقوق هموطنان مسيحي و کليمي خود بوده و در اين راستا از هيچگونه کمکي دريغ نکردند.

گفتني است، جلسه اي اختصاصي بين اسقف نشان کاراکهايان، علي يونسي دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي، خنجري فرماندار نور و ابراهيمي رييس شوراي شهر رويان صورت پذيرفت که در آن جلسه به خبرنگاران اجازه ورود داده نشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html